نصب سینی زیر موتور پژو 2008

موتور خودرو از اجزاء حساس و گران قیمت خودرو می باشد. در صنعت خودرو رقابت شدیدی در خودروسازان برای ارایه موتورها با عملکرد مطلوب مشتریان وجود دارد. بدین منظور مراکز طراحی و توسعه با فعالیتهای زیادی به دنبال ایجاد تمایز در محصولات تولیدی خود هستند و تست های فراوانی از جمله تست هوادهی موتور ، عملکرد دور تند، پر فشار ، حرارت موتور ، عملکرد سیستم خنک کاری و … را انجام می دهند.

از آنجا که مراحل تست موتور و صحه گذاری نتایج آن توسط خودروسازبا شرایط شبیه سازی شده در عملکرد طبیعی آن ( بدون سینی زیر موتور ) انجام شده است لذا حساسیت زیادی در خودروسازان در خصوص تصور عامه در خصوص عملکرد موتور وجود دارد. به عنوان مثال می توان به تأکید خودروساز به مصرف روغن موتور مورد تأیید و یا انجام صحیح سرویس های دوره ای و یا انجام هر گونه اقدامی که موجب بروز نتایج ناخواسته در عملکرد صحیح موتور گردد، می توان اشاره نمود و لذا هرگونه دستکاری و ایجاد تغییر در شرایط عملکردی موتور موجب بروز اختلالات ناخواسته و آسیب به خودرو خواهد شد. و طبیعی است که در این شرایط خودروساز مسؤلیتی از بابت تغییراتی که از سوی مشتری یا شرکت غیر رسمی فروشنده آپشن های خودرو انجام می شود را نمی پذیرد.

در ایران بسیاری از مصرف کنندگان عادت به استفاده از سینی زیر موتور دارند و دلیل آن را وجود دست انداز و سنگ در جاده های کشور می دانند. توصیه شرکت ایکاپ این است که از نصب سینی زیر موتور به دلایل ذیل خودداری کنید :

۱- بعد از چند سال از تحویل اولین خودرو و وجود چندین هزار خودرو در کشور، هنوز خودرویی به دلیل ضربه یا خرابی زیر خودرو به نمایندگی مراجعه نکرده است.

۲- خودروهایی که سینی نصب کرده اند، بیشتر از سایرین، از وجود صدای فن یا دور تند کار کردن آن اعتراض دارند و روی کمپرسور کولر اثر منفی دارد.

۳- هر چند ورود هوا از جلو است و موتورهای پژو نیز با دمای بالا  کار می کنند، ولی سینی بر روی سیستم ورود و خروج هوا و خنک شدن اجزای موتور تاثیرگذار است.

۴- استفاده از سینی موتور تنها در استفاده از خودرو در آفرود الزامی است.

۵- سینی جزو آپشن های قابل فروش ایساکو نیست .

۶- با توجه به اینکه موتور توربو 1600 EP6 فقط در ایران بر روی پژو 2008 نصب می گردد، مقایسه این خودرو با سایر خودروهای تولیدی در دیگر نقاط دنیا و نصب سینی روی سایر مدل های تولیدی در کشورهای دیگر با توجه به سیستم خنک کاری و حرارت تولیدی متفاوت موتور توربو و سایر موتورها صحیح نمی باشد.

 

اسکرول به بالا